fredag 16 september 2011

Problem på Lidingö?

Finns dom? Många tror inte att det finns problem här på ön men de tror jag! Många kanske har täppt till ekonomiska problem med så mycket pengar att det ploppar upp problem på andra ställen istället.

Den här terminen är det dags för Fritidsledartvåornas Fältstudie och jag har funderat på välfärdsproblem. Nu gäller det bara att hitta "rätt" frågeställning så att jag inte börjar fråga ut varenda Lidingöbo om deras problem. (tror inte tiden riktigt skulle räcka till då)
Det värsta med ämnet är ju att folk är så bra på att gömma sina problem här. När jag sökt på problem på Lidingö så får jag bara fram massa VVS-montörer och IT-tekniker men inte så mycket om sociala problem.

Hur mycket jag än hatar att uttrycka mig i rapporter och liknande så ska det bli spännande även om det blir detta ämnet eller ej.
Måste bara avsluta med mitt favoritcitat när det kommer till sådana här ämnen:

"Mina problem är så pass små att de knappt räknas som problem men de gör lika ont ändå..."
-Snook

2 kommentarer:

Mia sa...

När jag gick på Lidingö fanns en väldigt bra diakon i Svenska Kyrkan som berättade väldigt bra om sociala problem på ln.

Tilda sa...

Lika här.. fast en pastor tror jag.. I missionskyrkan eller vad det var.. Han berättade lite statistik osv om hur det såg ut på Lidingö, att några få är super dunder rika och många andra lever under existensminimum.. Verkligen intressant ämne! Maila "uppsatsen" sen! :)

Skicka en kommentar